روش نصب ویندوز XP بصورت خودکار

نوشته شده توسط:مدیر سایت | ۰ دیدگاه
  •  روش نصب ویندوز XP بصورت خودکار




  • www. kavpar.ir

 

روش نصب ویندوز XP بصورت خودکار به طوری که در حین نصب سوالی از کابر نپرسد حتی شماره سریال ویندوز!

همانطوری که میدانید هنگامی که قصد نصب ویندوز راداشته باشید clean install در حین نصب لازم است سوالات پیرامون نام کامپیوتر، نوع رزلیشن ، کلمه عبورAdmin ، شماره سریال ویندوز و... راپاسخ دهید. این مساله باعث میشود که شما دقایقی طولانی را در کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی خود نزدیک شود. این مساله اگر لازم باشد روزانه تعداد زیادی ویندوز نصب نمایید بیشتر نمایانگر می شود. با استفاده از ابزاری که در سی دی ویندوز xp در فولدر support قرار داده شده ، آن هم در یک فایل Cab!!! به راحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید.

حال روش کار:

- در سی دی ویندوز xp به مسیر زیر مراجعه نمایید:

Support\Tools

- سپس فایل Deploy.cab را بر روی یکی از درایوهای هارد دیسک کپی نمایید. سپس آن را باز کرده ( از طریق برنامه zip magic یا winzip یا در خود ویندوز xp اگر بر روی فایل کلیک کنید باز می شود) و فایل setupmgr.exe را از درون این فایل cab کپی کرده و درون یک درایو از هارد کپی کنید.

- بر روی setupmgr.exe کلیک کنید. پنجره ای بازمی شود.آن را Next کنید. سپس گزینه زیر را انتخاب کرده و Next کنید:

Create a new answer file

- مطمئن شوید که گزینه windows unattended installation علامت زده شده باشد سپس Next کنید.

- در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب نمایید در اینجا Windows XP professional را انتخاب می کنیم. سپس Next می کنیم.

- گزینه Fully automated را علامت بزنید و Next کنید.

- در اینجا صفحه Distribbution Folder نمایش داده می شود. در این صفحه به شما اجازه داده می شود که تعیین نمایید که آیا ویزارد یک پوشه توزیعی را بر روی کامپیوترتان بسازد یا پوشه توزیعی را بر روی درایو شبکه ای که شامل سورس فایل های ویندوز می باشد ایجاد نماید.

!!! نکته: ساخت یک پوشه توزیعی نه تنها به شما اجازه نصب ویندوز بدون استفاده از CD را می دهد بلکه اجازه افزودن فایل های اضافی ( همانند درایوهای قطعات ) برای انجام یک نصب سفارشی را میدهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زیاد دارید و درایو یا پوشه مناسب را در اختیار دارید می توانید از این گزینه استفاده کنید.

در اینجا گزینه زیر را انتخاب کرده و سپس Next می کنیم:

No , this answer file will be used to install from a CD

- در این صفحه گزینه مربوط به I Accept…. را علامت زده و Next می کنیم.

- حال شما صفحه ای را مشاهده می کنید که با کمی دقت متوجه می شوید گزینه هایی درون این صفحه وجود دارند که شما درحین نصب ویندوز با آنها برخورد می کنید. شما می توانید شروع به تکمیل گزینه ها به دلخواه خود کنید.

1- بعد از اتمام کار گزینه Finish را کلیک کنید. در این قسمت مسیری برای ذخیره تنظیماتی که انجام داده اید در قالب یک فایل پرسیده می شود. شما میبایستی نام فایل که بصورت UNATTEND.TXT انتخاب شده را به WINNT.SIF تغییر دهید ویک نسخه بر روی یک فلاپی دیسک ذخیره نمایید.

2- از منوی File گزینه Exit را انتخاب نمایید.

3- اکنون شما فایل اصلی را ساخته اید. فایل برای انجام عملیات نصب آماده می باشد اما ممکن است قبل از شروع عملیات مایل باشید که نگاهی به محتویات فایل بیندازید. (ممکن است بخواهید پارامترهای اضافه تری را نیز به فایل بیفزایید. در صورت امکان با بخش HELP برنامه SETUP MANAGER مشورتهای لازم را انجام دهید.) برای این کار فایل ساخته شده را در برنامه NOTEPAD باز نمایید.شما می توانید خطوط دیگری را نیز بر حسب نیاز برای فعالیتهای دیگر مثل تعیین پارتیشن نصب دیسک سخت یا تبدیل فایل FAT به NTFS معین نمایید. جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کارها را می توانید در داخل فایل های کمکی موجود در داخل Deploy.CAB مشاهده نمایید. اگر در داخل فایل هر گونه تغییری را اعمال کردید ، فایل را ذخیره کرده و آن را ببندید.

4- فایل را بر روی فلاپی دیسک کپی نمایید. سپس کامپیوتر را از طریق CD راه اندازی کرده و فلاپی را در داخل درایو فلاپی قرار دهید. ویندوز بصورت خودکار تنظیمات معین شده را مورد استفاده قرار می دهد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...